LA PLATAFORMA
La Plataforma electrònica de Gestió d'Expedients de Serveis Socials - GESS -, és una aplicació informàtica de gestió d'expedients de l'àmbit dels serveis socials que SUMAR ha desenvolupat pels governs del món local.
L´objectiu d´aquest projecte és dotar els serveis socials d´eines basades en les noves tecnologies que els permetin millorar i optimitzar la capacitat de gestió per fer front a la demanda creixent de serveis socials a la societat catalana.
Es tracta d´una solució tecnològica global i flexible, pensada per donar suport a les tasques dels professionals dels serveis socials i millorar l'accessibilitat pels ciutadans que són usuaris. Està orientada a processos i ha de permetre gestionar els serveis de primària, els serveis d'atenció domiciliària, l'agenda professional, la realització d'indicadors, les memòries i els informes dels serveis socials bàsics.
ELS SERVEIS QUE OFEREIX
La solució no solament gestiona les dades necessàries sinó que també permet :
- El tractament de l'expedient electrònic amb els seus documents electrònics (generats per la pròpia aplicació o digitalitzats en el registre d'entrada).
- Disposar d'una única aplicació de registre d'entrada i sortida de documents per gestionar el documents que entren o surten dels consorcis tant si són en suport paper com electrònics.
- Definir circuits d'aprovació de sol·licituds de serveis i tramitacions.
- Obtenir garanties jurídiques de les aprovacions utilitzant signatura electrònica.
- Publicar els serveis prestats pels Governs Locals en una web i deixar omplir formularis amb opció d'annexar la documentació complementària per fer les sol·licituds de manera telemàtica.
- Accedir a dades que és necessiten per l'aprovació de les sol·licituds i estan disponibles en altres administracions públiques a través dels serveis del Consorci AOC.
Així mateix la plataforma incorpora uns determinats serveis del Consorci AOC i la implementació de cinc processos addicionals de serveis bàsics d'atenció social (SBAS):
Serveis del Consorci AOC
Processos de SBAS
El projecte inicial ha estat cofinançat per Ministeri d'Indústria, Turisme i Comerç, dins del Pla Naciona d'Investigació Científica, de desenvolupament i Innovació Tecnològica 2008-2011 (Plan Avanza - projecte TSI-050200-2009-107) i també per la Fundació Obra Social "la Caixa".
L’Organisme Autònom de Salut Pública de la Diputació de Girona (DIPSALUT) ha concedit en els darrers anys subvencions anuals destinades a promoure el manteniment d'aquest programa de gestió d’expedients de serveis socials (GESS). L'import finançat l'any 2022 ha estat de 50.000 €. |