“Les persones som molt més felices si, a més de rebre les atencions que necessitem, podem mantenir el control sobre el nostre dia a dia, decidir tot el que ens afecta i viure d’acord amb els nostres valors de vida, desitjos i preferències.”
El model ACP o d’Atenció Centrada en la Persona impulsa un model de gestió innovador amb una visió més humana que permet a la persona gran viure com ho ha fet sempre, sense deixar de fer allò que li agrada i que forma part de la seva personalitat.
Aquest canvi de mirada l’hem introduït en els darrers anys en els centres diürns i residencials per a gent gran que gestionem de de SUMAR i els resultats que s’obtenen són espectaculars, en el sentit de millorar considerablement el benestar i la felicitat de les persones que s’atenen.
SUMAR sempre ha apostat per la millora continua. Les seves accions s’orienten a millorar el benestar i la qualitat de vida de les persones i en aquest context, al llarg del 2018 s’ha començat a introduir el model ACP en els Serveis d’Atenció Domiciliària que gestionem: Gironès-Salt, Alt Penedès, Pla de l’Estany, Girona, Garrotxa a partir de l’1 de febrer de 2019 i Alt Empordà, properament.
Els valors que ens orienten en aquest canvi de paradigma són els següents:
Partenariat entre tots els actors vinculats (persona atesa, família, tècnics dels serveis socials, professionals del servei d’atenció domiciliària, ...)
Transparència
Especialització
Eficiència
Proximitat
Treballem per garantir la transferència del model des de la provisió del servei. Adeqüem cada servei d’acord als objectius del cas i del perfil de cada persona i portem a terme un seguiment tant del servei com del cas, amb el suport d’una plataforma de serveis que ofereix:
Una atenció integrada amb suport i supervisió sanitària del servei.
Un equip tècnic de suport.
Acompanyament a la família amb accions formatives i equips de suport
Un programa d’atenció a la soledat (a través de l’Associació Amics de la gent gran).
Incorporem l’ACP, enfocant la mirada cap a uns serveis SAD de més qualitat i més professionalitzats, sense perdre els trets característic d’aquests serveis com poden ser la proximitat i la quotidianitat.